Zarabianie przez internet – czyli kasa z sieci

Blog4cash.pl – eksperymentalny blog o zarabianiu przez internet

Konfiguracja WordPress w Compareyourself.pl – Strony

konfiguracja wordpress strony

Czym są strony  w WordPressie ? Krótko mówiąc strony to nic innego jak rodzaj niezależnego wpisu. W przeciwieństwie do wpisów nie muszą być przypisane do żadnych kategorii i nie pojawiają się w zbiorowym zestawieniu. Przy stronach nie znajdziecie również tagów, a w naszym przypadku zablokowano nawet możliwość ich komentowania. Nie będę się rozpisywał na temat stron, podam tylko dwa praktyczne przykłady ich zastosowania.

 

 

Strony wykorzystywane są przeważnie do umieszczenia rozszerzonych informacji o autorze lub do wstawienia np. formularza kontaktowego. Jednak można je wykorzystać na wiele innych sposobów chociażby jako stronę startową z jednym wpisem tzw. „statyczną stronę główną”. Nowo utworzone blogi mają standardowy układ czyli na stronie głównej wyświetlane są wszystkie wpisy od najnowszych do najstarszych niezależnie do jakiej kategorii należą. Jeśli jednak chcielibyście aby na waszym blogu po wpisaniu adresu www.adresbloga.pl pojawiała się zawsze ta sama strona startowa ( taki układ jest u mnie ) można to zrobić w następujący sposób :

Wybieramy w menu Strony > Dodaj nową.

Dodajemy tytuł, treść i obrazek wyróżniający dział to identycznie jak tworzenie wpisu. Pomijają kwestie kategorii i tagów pomocny może okazać się ten artykuł: Konfiguracja WordPress – Wpisy

Na chwile musimy jednak wrócić do samego tytułu. Jak Widzicie na [rys.1] oficjalny tytuł to „Mój blog” i zobaczą go wszyscy którzy wejdą na stronę główną naszego bloga, jednak korzystają z dodatku All In One Seo możemy stworzyć odrębny tytuł który zostanie wyświetlony w wynikach wyszukiwania Google [rys.2] W okienku na górze jest podgląd jak może wyglądać nasza strona w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie chcecie kombinować z tytułami po prostu pomińcie okno „Title”.

Więcej o konfiguracji tytułu możecie przeczytać tutaj: Konfiguracja WordPressa – All in One SEO

Ważną rzeczą jest też wypełnienie pola „Description” powinniście umieścić tu krótki opis tematyki bloga .

Na tym etapie możemy opublikować stronę.

Następnie przechodzimy do zakładki Ustawienia > czytanie i zaznaczamy „statyczną stronę” a w okienku poniżej wybieramy naszą nową stronę główną czyli „Mój blog”. [rys.3] (akurat u mnie jest inny tytuł) dla strony z wpisami pozostawiamy standardową, czyli u nas to „Strona główna” oczywiście jeśli macie ochotę możecie zmienić jej tytuł na jakiś inny.

Teraz musimy dodać naszą stronę do menu. Przechodzimy do zakładki Wygląd > menu  rozwijamy „strony” , zaznaczmy „ptaszkiem” naszą „Mój blog” i klikamy dodaj do meni. Kiedy strona zostanie dodana możemy przypisać inny tekst który będzie wyświetlany w menu zamiast oryginalnego tytułu. Zmiay dokonujemy w okienku „Etykieta nawigacji”. Warto również przenieść stronę na pierwsze miejsce , wystarczy najechać na jej tytuł i z przytrzymanym lewym przyciskiem myszy przeciągnąć ją na samą górę.

Na koniec klikamy”Zapisz menu”

 


Następną stroną którą warto się zająć na nowym blogu to „Kontakt”. W zestawie nie ma dodatku umożliwiającego tworzenie formularza jednak to żaden problem ponieważ istnieje wiele alternatywnych rozwiązań, a niektóre z nich są lepsze niż dodatki. Nie będziemy tworzyć kodu formularza skorzystamy z gotowca. Podobnych rozwiązań jest sporo jednak ja się skupię tylko na stronie www.jotform.com

Storna to potężne narzędzie dzięki któremu możemy wygenerować niesamowicie rozbudowane formularze. Żeby opisać jej wszystkie możliwości musiałbym stworzyć całą serie wpisów jednak ograniczę się do podstaw. 

Po wejściu stronę www.jotform.com  od razu możemy stworzyć nowy formularz jednak na początek warto się zarejestrować. Rejestracja pozwala edytować szablony oraz dodawać nowe. 

Opisze całą procedurę w punktach będzie krócej

  1. Klikamy ” Moje formularze” , a następnie „Utwórz formularz” [rys.1]
  2. Wybieramy jedną z opcji czyli „Pusty formularz” lub „Use template”. W pierwszym przypadku musimy stworzyć formularz od podstaw w drugim możemy wybrać z pośród kilkudziesięciu gotowych wzorów. [rys.2]
  3. Meni po prawej służy do dodawania nowych pól do formularza, meni na górze do zmiany ustawień pojedynczych pól, małe ikonki w prawym górnym rogu dodawanego pola formularza pozwalają na jego usunięcie lub edycje zaawansowaną. Aby zmienić tekst wystarczy kliknąć na nim . [rys.3]
  4. Kiedy już uzyskamy pożądany efekt zapisujemy formularz klikając ikonę dyskietki w lewym górnym rogu. Następnie klikamy gdziekolwiek w puste miejsce na stronie, efekt powinien być taki że zniknie podświetlanie ostatnio edytowanego pola a w górnym meni pojawią się opcje „Dziękuje” i „Publikować”. Pierwsza z nich służy do ustawienia okna z podziękowaniem za wysłanie wiadomości druga wygeneruje nam kod do wklejenia na stronę. [rys.4]
  5. Klikając ikonę „Publikować” otworzy się okno w nim wybieramy opcję „EMBED” i kopiujemy kod. Przechodzimy do naszej strony „Kontakt” uruchamiamy edytor tekstowy, jeśli będzie tam jakiś inny kod kasujemy go i wklejamy skopiowany kod, zapisujemy stronę i mamy formularz kontaktowy. [rys.5]

To tylko ułamek tego co można stworzyć na tej stronie jeśli ktoś ma ochotę i czas może kombinować z innymi funkcjami. Jeśli chodzi o spamowanie skrzynki to jak na razie dostałem tylko życzenia na święta i 2 reklamy ze strony www.jotform.com.

 

 

Powiązane wpisy :
 

Odpowiedz