Zarabianie przez internet – czyli kasa z sieci

Blog4cash.pl – eksperymentalny blog o zarabianiu przez internet

Konfiguracja WordPress w Compareyourself.pl – All in One SEO

 

konfiguracja wordpress - all in one seo

Dodatek All in One Seo po instalacji jest skonfigurowany optymalnie  i można go pozostawić w oryginale, jednak mogą się zdarzyć sytuacje kiedy zmiana kilku ustawień pomoże w pozycjonowaniu bloga. Ten wpis ma na celu przybliżenie dostępnych opcji dodatku jednak nie jest to żaden kurs SEO. Jeśli zdecydujecie się na dokonywanie zmian w ustawieniach proponuje najpierw przejrzenie kilku stron poświęconych podlizywaniu się Google oraz zapoznać się z czynnikami na jakie warto zwrócić szczególną uwagę, naprawdę świetnie opracowany materiał dostępny jest na tej stronie http://secureglass.net/ 

 

 

 General Settings:

  • Uwielbiam ten plugin i chcę wspomóc go finansowo – 😉
  • Kanoniczne adresy URL: adresy kanoniczne czyli zabezpieczenie przed dublowaniem treści .
  • No Pagination for Canonical URLs: tworzy adres kanoniczny tylko dla pierwszej strony podzielonego wpisu.
  • Enable Custom Canonical URLs: dodaje nowe pole w zakładce „Wpisy” w którym można ręcznie zmienić adres URL danego artykułu. Sam autor odradza używanie tego ustawienia niedoświadczonym użytkownikom..
  • Set Protocol For Canonical URLs: warto pozostawić „automatyczne „
  • Use Original Title: W skrajnych przypadkach szablon lub jakiś dodatek może tworzyć własne formaty tytułów wtedy zaznaczmy tę opcje. U nas nie ma tego problemu więc pozostawiamy wyłączone.
  • Use Schema.org Markup: Znaczniki mikroformatów i  mikrodanych. Warto włączyć .
  • Log ważnych zdarzeń: czyli raporty – opcja przydatna dla administratorów, dla nas raczej bezużyteczna.

 Home Page Settings:

  • Use Static Front Page Instead – enabled – jeśli używasz strony statycznej ( tak jak na moim blogu ) opcje konfiguracji strony zostaną wczytane z Ustawienia > Ogólne.
  • Use Static Front Page Instead – disabled – jeśli używasz strony na której są wyświetlane wszystkie wpisy ( standardowy układ bloga ) możesz tutaj wprowadzić :
  1. Tytuł strony głównej: – czyli bardzo istotny element określający tematykę bloga. Powinno się tu znaleźć do 60 znaków. Jeśli nic nie wpiszesz tytuł zostanie wczytany z Ustawienia > Ogólne.
  2. Opis do strony głównej: – Równie ważny element jak tytuł strony pozwalający streścić zawartość bloga. Teoretycznie aby wyszukiwarka wyświetliła całą treść opisu musisz ograniczyć się do 160 znaków.
  3. Słowa kluczowe strony głównej (rozdzielone przecinkami): słowa kluczowe oficjalnie nie są brane pod uwagę przez Google. Różne źródła podają różne rozwiązania, jednak kilka słów nie powinno zaszkodzić.

 Keywords  Settings:

  • Use Keywords: – jak wyżej, czy włączyć słowa kluczowe to kwestia sporna.
  • Użyj nazw kategorii jako słów kluczowych: – kategorie jako słowa kluczowe.
  • Użyj tagów jako słów kluczowych: – zamienia tagi na słowa kluczowe
  • Dynamically Generate Keywords for Posts Page/Archives: – generuje słowa kluczowe z treści.
 

 Title  Settings:

Na początek kilka słów o zasadzie działania ” Title Settings „. Każdy wpis, strona czy kategoria musi posiadać tytuł, a w tych ustawieniach możesz skonfigurować sposób jego wyświetlania za pomocą specjalnych fikuśnych skrótów. Możesz również łączyć kilka tytułów w jeden lub dodać własny opis. W praktyce wygląda to następująco (przykłady pochodzą z ustawień mojego bloga )

Wstawiając skróty ” %blog_title% | %page_title% ” czyli tytuł bloga i tytuł strony do okienka ” Home Page Title Format: ” w wynikach wyszukiwania dla strony głównej Google wyświetli coś takiego:

Zarabianie przez internet – czyli kasa z sieci | Czy da się zarabiać w internecie ? 

możemy również dodać własny tekst ” %blog_title% | Praca w domu ” efekt będzie następujący:

Zarabianie przez internet – czyli kasa z sieci | Praca w domu

Można stosować różne kombinacje np. zmieniać kolejność usuwać lub dodawać skróty. Po kliknięciu w ikonkę ze znakiem zapytania zostaną wyświetlone opcje z których możecie tworzyć swoje kompozycje. Zasada działania jest identyczna dla wpisów, stron, kategorii jednak przy stronach i wpisach można przypisać inny tytuł dla wyszukiwarki niż dla odwiedzających.Na pierwszym obrazku literą A zaznaczyłem oryginalny tytuł który zobaczą odwiedzający daną stronę literą B jest oznaczone miejsce w którym możemy zmienić tytuł dla wyszukiwarek litera C oznacza sumę znaków tytułów. W tym wpisie zastosowałem właśnie taki trik. Oficjalny tytuł to:

Konfiguracja WordPressa w Compareyourself.pl – All in One SEO | Praca w domu

jednak w wyszukiwarkach pojawi się w takiej formie :

Konfiguracja dodatku – All in One SEO | Praca w domu

Szczerze mówiąc nie wiem jaki wpływ mają na pozycjonowanie takie kombinacje, ale przynajmniej teraz tytuł mieści się w 60 znakach.

  • Zamieniaj tytuły: włącz lub wyłącz możliwość edycji
  • Capitalize Titles: – pierwsza litera w tytułach będzie pisana wielką literą.
  • Tytuły stron kategorii kapitalikami: – Pierwsza litera w tytułach kategorii będzie pisana wielką literą.
  • Home Page Title Format: %blog_title% – tytuł strony głównej podany w Ustawienia > Ogólne
  • Format tytułu dla stron: %page_title%  – tytuł strony podany w pasku tytułu podczas jej tworzenia, oryginalny tytuł można nadpisać dla każdej strony w okienku „Title” .
  • Format tytułu dla wpisu: %post_title% – tytuł wpisu podany w pasku tytułu podczas jego tworzenia, oryginalny tytuł można nadpisać dla każdej strony w okienku „Title” .
  • Format tytułu dla stron kategorii: %category_title% – tytuł kategorii do której przypisane są artykuły. Zasadę działania możesz zobaczyć umieszczając widget „Kategorie” i klikając w jedną z nich.
  • Format tytułu dla stron archiwów: %archive_title% – tytuł strony dla wpisów archiwalnych. W naszym przypadku nie ma możliwości utworzenia takiej strony.
  • Date Archive Title Format: %date% – wyświetli datę wpisów, w tym przypadku będzie to rok i miesiąc dla wpisów z danego okresu. Przykład można zobaczyć dodając widget „Archiwa” i klikając w jedną z dat. 
  • Author Archive Title Format: %author%  – wyświetli w tytule wybraną w zakładce ” Profil ” na stronie ze wszystkimi wpisami ich autora. Przykład można zobaczyć klikając nazwę autora w boksie ” O Autorze „
  • Format tytułu dla stron tagów: %tag%  –  wyświetli w tytule nazwę tagu który jest przypisany do artykułów. Przykład można zobaczyć dodając widget „Chmura tagów” i klikając w jeden z nich. 
  • Format tytułu dla strony wyszukiwania: %search% – wyświetli w tytule frazę którą wpisał w wyszukiwarkę odwiedzający. Przykład można zobaczyć dodając widget „Wyszukiwanie” i wpisując słowo którego nie ma na stronie.
  • Description Format%description% – format opisu 
  • Format tytułu dla strony błędu (404 – nie znaleziono strony na serwerze) %request_words% – wyświetli adres jeśli strona nie została odnaleziona. 
  • Format tytułu dla stron podzielonych na części: %page% – Podaje numer strony artykułu podzielonego na kilka części.
 

 

 

 Custom Post Type Settings :

  • SEO dla wpisów, które mają indywidualne szablony: – standardowo opcja jest włączona i niech tak zostanie. Generalnie nie możemy tworzyć niestandardowych typów postów, jeśli jednak będą wam potrzebne tego typu pola napiszcie do administratorów prośbę o doinstalowali wtyczkę np.  ” Custom Post Type UI ” lub podobnej. Wszystko co stworzycie przy pomocy wtyczki zostanie dodane do tego okna.
  • SEO on only these post types: – po odznaczeniu zniknie spojler indywidualnej konfiguracji na poszczególnych stronach/wpisach oraz dodatkowych typach postów.
  • Enable Advanced Options: – uruchamia dodatkową opcje.
  • Custom titles: – uruchamia dodatkową opcje.
  • Media Title Format: (attachment) – można skomponować własne szablony tytułów dla niestandardowych typów postów.

 Display Settings:

  • Show Column Labels for Custom Post Types: wyświetla dodatkowe informacje o wpisach i stronach w kolumnach. Zmiany są widoczne w Wpisy > Wszystkie wpisy lub Strony > Wszystkie strony. [rys.1]
  • Display Menu In Admin Bar: – umożliwia bezpośredni dostęp do ustawień SEO z poziomu paska w górnej części strony
  • Display Menu At The Top: – dodaje dodatkowe opcje do bocznego meni oraz górnego paska.

 Webmaster Verification:

  • Google Webmaster Tools: – pole służy do weryfikacji strony w narzędziach Google dla webmasterów. Teoretycznie nie trzeba tu nic wpisywać ponieważ można utworzyć powiązanie z kontem Analytics. Jednak w niektórych przypadkach może się przydać, wtedy dodajemy domenę pod tym adresem Narzędzia Google  i tu wklejamy uzyskany kod.
  • Bing Webmaster Center: jeśli masz ochotę korzystać z narzędzi Bing stronę możesz dodać pod tym adresem Narzędzia Bing dla webmasterów
  • Pinterest Site Verification: – powiązanie z kontem Pinterest.

 Google Settings:

  • Google Plus Default Profile: – możesz dodać profil Google+  
  • Disable Google Plus Profile: – wyłącza okno dodawania adresu Google+
  • Display Sitelinks Search Box: – w wynikach wyszukiwania Google wyświetli pod głównym adresem strony dodatkowe linki do przydatnych podstron. Opcja działa tylko jeśli Google uzna że warto ją uruchomić efekt może wyglądać jak na [rys.1]
  • Set Preferred Site Name:– nawet w oficjalnych plikach pomocy nie znalazłem jak wykorzystać tę opcje.
  • Advanced Authorship Options: – Określanie autora. W 2014 roku  Google zrezygnowało z wyświetlania własności artykułów i zdjęcia profilowego w wynikach wyszukiwania – obecnie ta opcja ma niewielkie znaczenie, można wyłączyć.
  • Google Analytics ID: – pole służące do dodania kodu weryfikacyjnego  Analytics. Konto można założyć tutaj Google Analytics
  • Use Universal Analytics: – analizy tropiące użytkownika nie tylko na naszej stronie, Opcja dla bardzo zaawansowanych użytkowników. Więcej znajdziecie w przewodniku od Google Centrum uaktualnienia Universal Analytics
  • Advanced Analytics Options: – podobnie jak wyżej opcje raczej dla zaawansowanych użytkowników.

 Noindex Settings:

  • Default to NOINDEX: – możesz wykluczyć z indeksowania wpisy, strony lub media. Działa na cały blog, można nadpisać indywidualnie.
  • Default to NOFOLLOW: – roboty nie będą podążać za linkami umieszczonymi w zaznaczonych opcja. Działa na cały blog, można nadpisać indywidualnie.
  • Default to NOODP: – Zapobieganie wyświetlaniu przez Google danych z katalogu DMOZ w wynikach wyszukiwania. Działa na cały blog, można nadpisać indywidualnie.
  • Default to NOYDIR: – jak wyżej tyle że dla katalogu Yahoo. Działa na cały blog, można nadpisać indywidualnie.
  • Uzyj parametru noindex dla stron kategorii: – jak w tytule.
  • Use noindex for Date Archives: – strony z wpisami wyświetlające posty wg. daty ich dodania nie będą indeksowane.
  • Use noindex for Author Archives: – strona wyświetlająca wpisy  autora nie będzie indeksowana.
  • Użyj parametru noindex dla archiwum tagów: – jak w tytule.
  • Use noindex for the 404 page: – strony błędu 404 ( nie odnaleziono strony/pliku) nie będą indeksowane.
  • Use noindex for paginated pages/posts: – wyszukiwarka nie będzie indeksować wpisów/stron podzielonych na części (od strony 2, 3 itd.)
  • Use nofollow for paginated pages/posts: – roboty nie będą podążać za linkami w wpisach/stronach podzielonych na części (od strony 2,3 itd.)
  • Exclude site from the Open Directory Project: – Wykluczenie witryny z Open Directory Project. Google może pobierać część opisu z katalogu (dmoz) i go zniekształcić,  prawdopodobieństwo że taka sytuacja zaistnieje jest bardzo niskie, a wręcz zerowe.
  • Exclude site from Yahoo! Directory: – to samo co wyżej tyle że dla katalogów Yahoo.

 Advenced Settings:

  • Avoid Using The Excerpt In Descriptions: – teoretycznie zaznaczenie tej opcji powinno automatycznie zablokować generowanie opisu z treści wpisu, jednak podczas testów nie zauważyłem żeby tak się działo.
  • Automatycznie generuj opis: – generuje opis stron i wpisów z pierwszych linijek tekstu. Zlecanym rozwiązaniem jest tworzenie opisu dla każdego artykuły czy strony indywidualnie w oknie „Description” .
  • Remove Descriptions For Paginated Pages: – przy podziale wpisu na strony wygeneruje opis (Description) tylko na pierwszej z nich.
  • Never Shorten Long Descriptions: – zapobiega skracaniu opisu Wpisu/Strony.
  • Unprotect Post Meta Fields: – pokazuje lub ukrywa pola niestandardowe. Efekt można zobaczyć podczas pisania postu uruchamiając „Pola niestandardowe” w „Opcjach ekranu”
  • Wyklucz strony: po wpisaniu adresów stron lub postów przedzielonych przecinkami, dodatek nie będzie generował dla nich meta danych.
  • Dodatkowe tagi meta wpisu: – kod który tu dodacie będzie uruchamiany na stronie każdego wpisu, może to być np. zewnętrzny arkusz css. 
  • Dodatkowe tagi meta strony statycznej: – Jedyne praktyczne zastosowanie tej opcji jakie przychodzi mi do głowy to umieszczanie w sekcji <head></head> kodu weryfikacyjnego z np. programów partnerskich lub kodu JavaScript wymaganego do uruchomienia jakiegoś bajeru na stronie statycznej.
  • Additional Front Page Headers: – kod który tu dodacie będzie uruchamiany na wszystkich stronach.
  • Additional Blog Page Headers: – kod który tu dodacie będzie uruchamiany na stronie z wszystkimi wpisami. 
 
Powiązane wpisy :
 

Odpowiedz